Welke taken kun je als ondernemer uitbesteden?
Heb je een eigen bedrijf en ben je flink aan het groeien? Dan is je agenda vast erg vol en staat de telefoon roodgloeiend. Om wat druk van de ketel te halen kun je bepaalde werkzaamheden uitbesteden. Dit scheelt niet alleen vaak tijd en energie, maar kan ook een boost geven aan je bedrijf in de vorm van nieuwe business. Maar welke werkzaamheden zijn verstandig om uit te besteden? We hebben er een aantal voor je op een rij gezet.
Systeembeheer
Zijn jij en je werknemers afhankelijk van computers en andere apparatuur om het werk te kunnen doen? Dan kan het verstandig zijn om een systeembeheerder in te schakelen. Een systeembeheerder zorgt voor het correct functioneren van computersystemen en netwerken binnen een organisatie. Zeker nu veel werknemers genoodzaakt zijn om thuis het werk op te pakken, is het belangrijk dat zij ook vanuit huis toegang hebben tot alle systemen, beschikken over de juiste software en efficiënt met elkaar kunnen samenwerken en communiceren. Een systeembeheerder kan hierin helpen. Hoe prettig is het als je geen omkijken meer hebt naar je ICT-zaken en alles ‘gewoon werkt’!
Facturen innen
Jij levert een product of dienst en de klant betaalt hiervoor. Toch is dit laatste niet altijd even vanzelfsprekend. Sommige klanten betalen de rekeningen niet omdat ze dit simpelweg vergeten, maar er zijn ook klanten die weigeren de factuur te voldoen. Je kunt deze klanten zelf nabellen en mailen, maar je kunt hier ook een incassobureau voor inschakelen. Incassobureaus beschikken over de tools en kennis om facturen succesvol te innen. Daarnaast maken de aanmaningen van incassobureaus vaak net wat meer indruk, waardoor facturen vaak sneller worden geïnd. En ga je voor een No cure, No Pay incassobureau, zoals bijvoorbeeld Credifin, dan betaal je niet als er geen resultaat kan worden geboekt. Wel zo eerlijk!
Marketing
Klanten brengen geld in het laatje. Hoe meer, hoe beter! Maar hoe bereik je deze mensen? Dan komt marketing om de hoek kijken. Met marketing activiteiten zorg je ervoor dat je product of dienst bekend raakt bij het publiek. Dit kan via traditionele kanalen als radio, tv en post, maar ook via online kanalen als zoekmachines en sociale media. Een marketingbureau kan je helpen om de juiste creatieve boodschap te creëren om jouw doelgroep te interesseren. Daarnaast kunnen ze verschillende kanalen inzetten om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Een online marketingbureau bijvoorbeeld, heeft vaak een specialist voor ieder kanaal. Heb je niet voldoende kennis in huis van marketing en de ontwikkelingen in het online landschap, dan is het een slimme zet om dit uit te besteden.
Welke zaken kun jij als ondernemer uitbesteden?
Geef een reactie