Als zzp’er starten in de advocatuur: zo doe je dat!
Nog niet zo lang geleden lag er echt een taboe op zzp’ers in de advocatuur. Veel advocaten in opleiding kregen naar hun hoofd geslingerd dat ze zelfstandig nooit veel zullen bereiken. Mensen met juridische problemen zoeken immers veel sneller naar bedrijven die autoriteit uitstralen en die in het bezit zijn van naamsbekendheid. Inmiddels is dit gelukkig heel anders. Net als in andere sectoren maken zzp’ers steeds meer deel uit van de markt in de advocatuur. Uiteraard is dit niet zo makkelijk als het lijkt. Iedereen met een diploma kan een advocatenkantoor beginnen, maar dat maakt je bedrijf nog niet direct succesvol. ZZP’er worden in de advocatuur: hoe doe je dat?
Hoe zorg je voor naamsbekendheid als zzp’er in de advocatuur?
Mensen met juridische problemen zoeken naar iemand die ze volledig kunnen vertrouwen. Het is dan ook zeer belangrijk dat jouw website autoriteit uitstraalt. Laat zien dat jij precies weet wat je doet. Deel positieve verhalen van de mensen die door jouw bedrijf geholpen zijn. Om als klein bedrijf voeten aan de grond te krijgen in een grote markt, is het belangrijk dat je iets speciaals toevoegt aan jouw diensten of richt je op een specifieke doelgroep. Hanteer bijvoorbeeld lagere tarieven voor andere zzp’ers met juridische conflicten. Zo geef jij je bedrijf net dat beetje extra.
Hoger in Google komen
Voor het werven van klanten is het belangrijk om grote zoekmachines aan te spreken. In Nederland is Google de meest populaire zoekmachine. Het is dan ook belangrijk dat potentiele klanten jou kunnen vinden als ze een specifieke zoekterm invullen. Maar hoe zorg je daarvoor? Search Engine Optimization, oftewel SEO, kan jou hierbij helpen. Als je hier zelf geen kaas van gegeten hebt, kun je er ook voor kiezen om SEO te laten doen door een professional. Toch zijn er ook heel veel technieken die je gemakkelijk zelf kunt toepassen.
- Maak gebruik van linkbuilding: zorg dat er meerdere links over het web verspreid worden naar jouw website. Zorg dat deze links vooral voorkomen op populaire websites en blogs.
- Zorg voor kwalitatieve webteksten: zorg dat de lezer echt iets heeft aan jouw teksten en zorg dat je de tekst met verschillende zoektermen ondersteunt. Zorg dat dit nooit andersom is! Je tekst moet niet gebouwd zijn op de zoektermen, ze moeten enkel onderdeel uitmaken van je tekst en daadwerkelijk iets bijdragen voor de lezer. Daarnaast zorg je ervoor dat elke tekst uit minimaal 300 woorden bestaat en illustreer je de webteksten met bijpassende foto’s.
- Gebruik Google Adwords: hierbij adverteer je op specifieke zoektermen. Je betaalt vervolgens per keer dat iemand op jouw website terecht komt.
Klinkt dit allemaal nog steeds een beetje als ‘abracadabra’ voor je? Of weet je simpelweg gewoon niet waar je de tijd vandaan moet halen om deze technieken allemaal toe te passen? Besteed het werk dan uit aan een professional, zodat jij je kan richten op je eigen werkzaamheden. Team Nijhuis is een bureau voor zoekmachine optimalisatie en zij kunnen jou precies uitleggen wat er nodig is om van jouw advocatenkantoor een succes te maken.
Geef een reactie